השבתת הלימודים בחטיבות הביניים ובבתי הספר העל-יסודיים מתקרבת ליומה ה-50. אי-אמון בין הצדדים הכשיל עד כה כל ניסיון להגיע לפתרון. הצדדים הגיעו כמעט לייאוש ולמרות זאת, ואולי אף על קיומו, ניתן להעלות הצעות לפתרון הסכסוך ולהתחלה של תהליך הבראה ושיקום מערכת החינוך. בית הדין הארצי לעבודה יכול לנווט את הצדדים למסלול דיונים שונה – בוררות.
לנוכח פערי העמדות ועוצמת אי-האמון בין הצדדים, ספק אם בית הדין הארצי יצליח לגשר על הפערים. עייפות הצדדים, עומק המחלוקת ועוצמת האי-אמון ביניהם יכולים, עם זאת, לאפשר אסטרטגיה שונה, מבטיחה יותר.